tirsdag 12. februar 2008

Respons fra Kolegiet

Mine koleger har et positivt syn på å lære seg og ta i bruk ikt i sin undervisning.

Grunnen til dette er ikke akkurat press i fra ledelsen, med feks Fronter kurs for alle annsatte i våres, men da uten oppfølging slik at det er opp til hver enkelt å egentlig ta det i bruk i noen særlig grad.

Dette setter litt kjepper i hjulene for å lære dem noe nytt som ikke skal brukes, så jeg har istedet gjennom bruk av egen klasse og ved å vise dem resultatene av elev blogger, på nytt tent inspirasjonen og nyskjerrigheten deres.

Faktisk så langt at en av kolegene mine kom å fortalte meg her en dag at han hadde vist sin kone (også lærer) blogg og noen av tingene det kunne benyttes til hvor på hun hadde blitt sittene med det i 6t og vært veldig positiv til å kunne benytte seg av dette verktøyet i egen klasse.

Det har vokst frem et ønske blandt kolegene om å lære mere om den pedagogiske bruken av ikt, nettbaserte verktøy og tjenester.

Nå ligger ting å viler litt på mine skuldre på hvordan jeg velger strategien min videre for å vidreformiddle og igangsette bruken av nettstøttede verktøy.

Jeg vil benytte den tildelte tiden aktivt for å veilede mine koleger til å benytte ikt like naturlig som penn og papir i sin undervisning

Ingen kommentarer: