tirsdag 6. mai 2008

Oppsumering

Når jeg nå ser tilbake på der jeg var for snart to år siden og kjenner på all min frustrasjon gjennom dette studiet er det ikke fritt for at jeg smiler litt. Jeg har gått i fra å tro jeg skulle lære om software til å lære bort med hjelp av IKT.

Jeg har fått et helt nytt spekter med redskaper jeg bruker i min daglige jobb og som letter arbeidet mitt.

Jeg er aktivt søkende etter andre verktøy som jeg kan dra nytte av i min undervisning.

Er det noe jeg ønsker å gjøre nettbasert, men som jeg ikke vet hvordan jeg skal klare å få gjort, er det helt sikkert en annen i verden også som har lurt på før meg og laget en aplikasjon for dette som jeg kan benytte.

Jeg er nå av den oppfattelsen at det meste jeg trenger av redskaper ligger nettbasert gratis, i stedet for å betale for noe som er like bra.

Jeg mener ikke å stjele eller kopiere ulovlige programmer, det jeg mener er nettbaserte ressurser som allerede ligger der ute og som oppfyller de samme eller lignende kriterier.

Jeg har nettværk som gir tilbakemeldinger, og nettverk jeg deler linker med.

Det er rett å slett en annen hverdag og jeg er ikke "redd" for å prøve nye ting, jeg ser frem i mot å ta i bruk IKT i ennå større grad en i dag.

Dette for å sikre godlæring til elevene og for å gi dem en god dokumentasjon på egene ferdigheter.

Ingen kommentarer: