mandag 21. april 2008

Refnotat 2

Jeg har her valgt å gå videre fra mitt første refleksjonsnotat og ta for meg målene i fagplanene og stille meg litt kritisk og reflekterende rundt de forskjellige målene

 

Mål for emnet
Studentene skal etter endt emne kunne
- innhente, analysere og vurdere nye digitale læringsressurser.

 

Hvor og hvordan innhente nye digitale læringsressurser?

Det finnes flere metoder for å holde seg oppdatert på digitale læringsressurser.

 

Hvordan analysere og vurdere nye digitale læringsressurser?

For å kunne analysere og vurdere nye digitale læringsressurser må jeg se på:

 

Studentene skal etter endt emne kunne

- bruke IKT som driver i kunnskapsutvikling og samhandling med
andre

Hvordan drive kunnskapsutvikling ved bruk av IKT?

Hvordan drive sammhandling ved bruk av IKT?

 

Studentene skal etter endt emne kunne
- initiere og utvikle IKT baserte kunnskapsnettverk

Hva menes med kunnskapnettverk? og hvordan IKT baserer man disse?

Hva menes med initiere et IKT bassert kunnskapsnettverk, og hvordan utvikler man disse?

 

Studentene skal etter endt emne kunne

- foreta etiske og juridiske vurderinger knyttet til nettverksjobbing

Hvilke etiske og juridiske vurderinger er knyttet til nettverksjobbing? og hvilke hensyn må jeg ta til disse i min daglige bruk og undervisning med IKT?

 

Studentene skal etter endt emne kunne
- være støttespiller for ledelsen ved innføring og tilrettelegging av
nye lærings- og samhandlingsformer

Hva menes med å være støttespiller?

Hva menes med innføring og tilrettelegging av nye lærings og sammhandlingsformer?

 

Dette er tilbakemeldingen jeg har fått på dette refnotatet, og gitt den sterke uttalelsen gir det meg utrolig lite å jobbe med, så det er jeg takknemlig for.....

Ingen kommentarer: