mandag 21. april 2008

Hvilke kriterier det skal analyseres og vurderes ut i fra.

Jeg tar utgangspunkt i min egen hverdag og min elevgruppe VG2 elever. Disse har veldig variert datakunnskap men stort sett den samme bruken av nett baserte hjelpemiddeler, det er til spilling, nettsamfunn(nettby) og som oppslagsverk.

Dette gir meg et nogelunde likt utgangspunkt til å benytte forskjellige nettbaserte verktøy i min undervisning.

Om det er for koplisert og for mange valg elevene må forholde seg til Ender det med at kunn de ressursterke på data klarer å ta i bruk verktøyet.

Det beste er nettbaserte ressurser som ikke har mange valg men som kun gir deg det du trenger.

Når man behersker de enkle verktøyene og ønsker utvidete bruksommråder kan man finne nye verktøy som dekker disse behovene, og kansje klare å finne dem og også kunne definere et behov. 

Ingen kommentarer: