onsdag 20. februar 2008

Refleksjoner

Etter å ha strevd som vanlig i begynnelsen av en modul føler jeg at jeg er i gang med noe produktivt .

Ved siden av å stadig snuble over nye og nyttige verktøy, har jeg nå fått tilatelse fra ledelsen til å benytte team møte tiden hver tirsdag 1-1,5t til å starte med å sammhandle om nettbaserte læringsressurser.

Jeg har også etter samtale med IKT ansvarlige på skolen ordnet slik at vi nå har tilgang på trådløst nett i klasserummet, etter som mine elever er VG2 elever og har fått tilgang på gratis pc igjennom skolen.

I denne prosessen vil jeg være innovatør,pådriver og veileder, for å hjelpe mine koleger å se nytten av og å ta i bruk nettbaserte læringsressurser.

Mine koleger har et positivt syn på å lære seg og ta i bruk ikt i sin undervisning.

Jeg vil benytte den tildelte tiden aktivt for å veilede mine koleger til å benytte ikt like naturlig som penn og papir i sin undervisning.

Gruppen jeg jobber sammen med på dette studiet og jeg sammarbeider om å lage et tanke kart omkring boken Innføring i innovasjonsarbeid (Skogen og Sørlie), dette blir da et veldig godt egnet værktøy for konstruktiv,systematisk og gjennomtenkt løsning av min problemstilling.

1 kommentar:

Bente sa...

Du er på god vei ser jeg. Jeg skal begynne nå jeg - da!!! Jeg lurer på en ting. Kanskje du kunne gjort ref.notatet kortere, ved å linke til flere innlegg. Prosessen synes jeg er bra og du er midt i en innovasjon,men den er kanskje litt lang. Kansje du også skulle skrive mer om hva vi i gruppen har jobbet med mht målene i fagplanen