mandag 25. februar 2008

Innovasjon på Sentrum

I dag har vi startet med prosjekt restaurant i skolen og dette er en veldig god annledning for meg å kunne vise elever og koleger nytten og bruken av blogg som mappe for innlevering og samling av prosjektene.

jeg vil starte med en inn føring for dem som ikke har laget blogger tidligere på hvordan og hvorfor, jeg vil la dem som ønsker få en liten innføring i Windows live writer, etter å ha forklart hva slags program dette er og nytten av det, jeg vill også titte litt på wetpaint da dette kan egne seg bedere til gruppe arbeide/sammarbeide over nett en en blogg.

Grunnen til dette er flere elever fra paralell klassen som også har prosjekt nå, som ønsker å gjøre arbeidet elektronisk og levere det i form av blogg , wikki el.

På samme tid vil jeg kunne vise mine koleger, tenkt bruk av blogger og wiki til mappe innleveringer og underveis vurdering og rettledning.

jeg har et ønske om å la elevene jobbe hjemme fra dersom de ønsker det, men at det da skal sammarbeides over nett på f eks en wiki og MSN. Og da på samme måte som vi på dette studiet dokumentere hvordan og hva de har gjort i forrm av en logg.

litt usikker enda på hvordan jeg skal gjennomføre det men får prate litt med bente som har noe erfaringer på dette emnet.

Ingen kommentarer: