mandag 21. april 2008

Hva menes med initiere et IKT bassert kunnskapsnettverk, og hvordan utvikler man disse?

Med initiere forstår jeg å starte, sette igeng, opprette, IKT baserte kunnskapsnettverk.

Her har jeg et stykke arbeide igjenn å gjøre.

Jeg har i liten grad startet IKT-baserte kunnskapsnettverk på skolen men er i nettverk med kolokkviegruppen.

Dette er noe som er under utvikling, jeg innitierer ved å la elevene være foregangspersoner og spre til mine koleger om arbeidet med nettbaserte verktøy, samtidig som jeg til stadighet snakker om hva jeg og elevene driver med, for på den måten øke nyskjerrigheten på mine koleger.

Dette for at de selv skal bli nyskjerrige på disse verktøyene og bruksområdene til disse, noe som vil gjøre det mye enklere å begynne å lære dem om de forskjellige værktøyene og begynne å bygge opp et berekraftig og stabilt kunnskapsnettverk for hele Restaurant og Matfag avdelingen med både VG1 og VG2 fagene.

Ingen kommentarer: