lørdag 19. april 2008

Personlige nettverk

Dette er hva jeg vil beskrive som en til en nettverk, dvs mennesker jeg har ett personlig forhold til som vet hva jeg holdere på med, eller som jeg vet sitter med kompetanse på ommråder jeg ikke har like stor kompetanse på, og som kommer med forslag på interresante programmer og nettressurser jeg kan dra nytte av i min undervisning eller i mitt nettbaserte arbeide.

Thor-Arne er en slik ressursperson, han deler gjerne sine erfaringer med meg , og jeg med han

Fordelen med slike nettverk er at de kansje ser andre bruks områder på en nettressurs en det jeg gjør og vice versa.

De gir også en høyere kvalitet på informasjonen jeg mottar, og den er mere rettet mot mine interesse områder.

Ulempen er at dette er veldig tidkrevende og man kan bruke tid på noe en annen finner veldig bra, som man selv ikke ser poenget med.

Man kan låse seg og ikke se etter andre løsninger etter som du har blitt fortalt at dette er det "beste".

1 kommentar:

Bente sa...

Enig med du. Det er mye bedre at en du kjenner forteller om noe nytt som var bra. Som f.eks mht JING.Jeg tror det er viktig at man ikke bruker for mye tid hvis man strever. Spørr andre om de har andre verktøy som har de samme egenskapene