lørdag 19. april 2008

Socialbookmarking

Dette kan minne om personlige nettverk men dette er feks

 del.icio.us som er en nettressurs der men kan samle alle sine bokmerker på et sted, og ha dem tilgjengelig uansett hvilken pc man bruker, så lenge man har nett tilgang.

Videre kommer den sosiale delen som går ut på at når jeg har en liste med bokmerker kan det være noen andre jeg kjenner eller jobber med som kunne dra nytte av de ressursene jeg har funnet.

Da kan jeg dele denne listen med dem og de kan dele sine bokmerker med meg jeg får da  tillgang på hele deres nettverk med mennesker de deler med og de tilgang på mine slik at jeg nå har et stort bibliotek hvor jeg kan søke på etikketene de har lagt på sine linker og da kansje finne 5 forskjellige ressurser om et emne jeg bare hadde en Link på.

1 kommentar:

Bente sa...

Jeg personlig synes det kan bli litt rotete hos meg. er ikke så flink til å bruke de samme tagene. Gjør du det? Dette er vel også et kunnskapsnettverk?