torsdag 11. september 2008

Dag 4 HIAK.

  • Dette er et utviklings arbeide men med større vekt på dokumentasjon.
  • Observasjon er en av de vanskeligste metodene vi har men vell vært å ha prøvd og benytte.
  • Starte med Tom Tiller sin GJORT LÆRT LURT til logger
  • Legge opp en skisse til hvordan gruppearbeidet bør fungere, på nett og MSN men må ta styrings grep her for de andre har ikke helt begrep om bruken av denne type møter og nytten av disse senere.
  • Ta i bruk tidligere bøker i utviklingsarbeidet
  • Ikke lese alle bøkene men benytt de som veiledning innen for den retningen jeg tar, og da de delene som er relevante.
  • Finne forfattere som man har god erfaring med/som man liker og ikke en man har dårlige erfaringer med fra før

    -Oppgaven/prosjektet??

    Det skal legges inn i forhold til strukturen under fagstoff(ppt 18 gir denne strukturen) Hvilke bøker trenger jeg ?
    Hva ønsker jeg å bruke som støtte ( dette er fortrinsvis en bok?? Eller flere)min en bok dette er et krav.
    Hvilke spørsmål sitter jeg med nå??, hva trenger jeg veiledning på. Det er jeg som stiller spørsmålene.
    Logg og læringsnotat Loggen skal være underliggende til refleksjons notatet
    Skal hele tiden kunne vise til dokumentasjon på det jeg forsker på .
    Finne støtte i litraturen på det jeg gjør.
    hva gjør at elevene velger rest og mat fag og hvilke vyer har disse, og hva forventer de. hva styrer valgene deres?

  • Kan elevene benytte ikt i udervisningen eller er det bare noe vi tror at de behersker dette? Tror at dette kan bli min problem stilling eller noe runt dette opp mot It`s learning for eksempel, og hvordan dette vil innvirke på min underevisnings hverdag

  • ROGER KJÆGÅRD stipendiat på yveiledningl, kan muligen ha noe forskning på dette?
    hva viser hans forskning, er det bare venner som bestemmer eller er dette noe som har blitt en sannhet.

  • Andre halvdel av torsdagen.
    Laget en liten "min første skoledag/tid" og sett på prosessorientert dokument

Ingen kommentarer: